Hälsa&Relationer |
Fem koppar kaffe om dagen minskar risken för aggressiv bröstcancer med femtio procent!
Det visar forskning som gjorts vid bland annat Karolinska institutet. I studien har ingått sammanlagt närmare 2 800 kvinnor med bröstcancer och 3 000 friska... Läs mer »
Hälsa&Relationer |
Det är söndagsmorgon och du ligger i sängen med huvudvärk. Du bannar dig själv för det där sista glaset rödvin som du drack kvällen innan och funderar över vad som är det bästa botemedlet?
Att köpa fet mat och läsk i mängder inklusive en och annan... Läs mer »
Hälsa&Relationer |
Vill du bli effektiv på jobbet? Ta en paus! Fikapausen på jobbet ger dig inte bara en trevlig social samvaro med dina arbetskamrater utan gör dig också mer effektiv i ditt arbete.
Det visar en undersökning med drygt 8 000 deltagare som blivit test... Läs mer »
Hälsa&Relationer |
Kaffe är på väg att bli rena hälsodrycken. De senaste är att tre koppar om dagen både minskar risken att drabbas av Alzheimer och kan användas som behandling mot sjukdomen. Troligen har koffeinet en nervskyddande effekt. Läs mer »
På TV |
TV-TIPS
Körsbärspajen, Bob och mysteriet med vem som mördade Laura Palmer blir åter aktuella när Kanal 9 under sommaren visar den kultförklarade serien Twin Peaks. Tillsammans med karaktärer som kaffedrickande Dale Cooper, sheriff Harry S Truman... Läs mer »