Bota baksmällan med kaffe
Det är söndagsmorgon och du ligger i sängen med huvudvärk. Du bannar dig själv för det där sista glaset rödvin som du drack kvällen innan och funderar över vad som är det bästa botemedlet?
Att köpa fet mat och läsk i mängder inklusive en och annan vätskeersättande tablett brukar vara den vanligaste medicinen. Men nu har forskare vid Thomas Jefferson-universitetet i Philadelphia upptäckt att snabb och fet mat inte alls är det bästa man kan välja för att må bättre. Studien visar att en helt vanlig kopp kaffe tillsammans med en huvudvärkstablett fungerar bäst.
Koffeinet i kaffet och de antiinflammatoriska ingredienserna i tabletterna fungerade enligt forskarna bäst mot etanol, ren alkohol, i testerna som har utförts på råttor. Så strunta i hamburgaren och drick en slät kopp kaffe istället och du mår snart bättre.






















